Zjistěte, proč se na zimu hodí specializované pneumatiky do deště

Nejvíc nehod v zimě, ve středoevropských podmínkách, nevzniká na sněhu, ani na ledu, ale na mokré vozovce. A proto i při výběru zimních pneu hraje tato vlastnost klíčovou roli. Na změny v klimatu zareagoval i výrobce pneumatik Uniroyal, který se na jízdu na mokré vozovce začal specializovat.

 

Proč zvolit na zimu pneumatiky „do deště“

Evropské zimy už nejsou to, co bývaly. Se souvislou sněhovou pokrývkou na vozovce se už setkáte jen zřídka. V zimě nás spíš než sníh ohrožuje mokro a aquaplaning, kterého se podle posledních průzkum bojí nejvíc středoevropských řidičů. A přesně to je argument pro pneumatiky Uniroyal, které se na jízdu na mokru specializují u zimních i u letních modelů.

Proč je Uniroyal unikátní

Ve světě pneumatik není zvykem, že by se výrobci specializovali na jednu vlastnost. Všichni se snaží být i za cenu kompromisů univerzální. Výjimku tvoří Uniroyal z koncernu Continental, který se zaměřuje na jízdu na mokru, u níž je potřeba snížit riziko vzniku aquaplaningu, udržet délku brzdné dráhy na uzdě a postarat se o spolehlivý handling.

 

  • Délka brzdné dráhy na mokru u pneumatik se štítkem A dosahuje nejlepších hodnot a rozdíl mezi těmi nejhoršími ze třídy F představuje téměř 20 metrů. To už je rozdíl, který rozhoduje o mnohém.
  • Aquaplaning je stav, kdy se mezi běhoun a vozovku dostane souvislá vrstva vody a pneumatika po ní ve vysoké rychlosti neovladatelně klouže.
  • Handling je subjektivní hodnocení chování pneumatiky. Zkušený testovací pilot posuzuje, jakou má pneu odezvu na řízení při jízdě na mokru.
  • Adheze v zatáčce je přilnavost pneumatiky k mokrému povrchu při zatáčení.

 

Jaké pneu od Uniroyal vybrat

Pro majitelé středních vozů se hodí model Uniroyal MS Plus 77. Řidičům SUV je určena varianta Uniroyal MS Plus 77 SUV. Oba modely obstály v testech pneumatik na výbornou. Jejich hlavní předností je spolehlivá jízda na mokré vozovce. Systém drážek v běhounu je upraven tak, aby rychle odvedl vodu z dezénu, takže i při svižnější jízdě v břečce nebo na mokré vozovce je auto skvěle ovladatelné.

Pozor na opotřebení

I ty nejlepší pneumatiky mohou selhat, pokud jsou opotřebené víc, než je zdrávo. Jejich vlastnosti se spolu se zvyšujícím se opotřebením vzorku rapidně zhoršují, což je velice rizikové v kombinaci s vysokou rychlostí a mokrým povrchem. Vozidlo s ojetými pneu je na mokré vozovce přibližně stejně „ovladatelné“ jako při jízdě na ledu. Mějte na paměti, že minimální hloubka dezénu u zimních pneu je 4 mm.

Pokud je váš největší strašák jízda na mokré vozovce a s ní spojený aquaplaning, pak mezi své favority určitě zařaďte i zimní pneu Uniroyal. Ale když budete potřebovat, podrží vás i na sněhu a na namrzlé vozovce. Přece jen to jsou pneumatiky s certifikací na zimu.

 

Profi články
  • 3
    Shares

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


eighteen − sixteen =