Výhody používání gymnastického míče

Chcete si zpříjemnit obyčejné cvičení, sezení u počítače nebo koukání na televizi? Pokud ano, pořiďte si gymnastický míč. Jedná se o univerzální cvičební pomůcku, díky které si protáhnete svaly celého těla.

V tomto článku vás seznámíme s výhodami používání gymnastického míče a poradíme vám, jak tuto cvičební pomůcku vybrat.

Gymnastický míč neboli gymball je velmi praktickou cvičební pomůckou. Míče na cvičení jsou oblíbenými u široké škály lidí. Díky blahodárným účinkům na lidské zdraví je vhodný nejen pro sportovce, ale také pro ženy v těhotenství či pro seniory.

Velmi oblíbeným je také u dětí, se kterými můžete vymýšlet i různé hry. Využít se dá v individuální či skupinové rehabilitaci.

Jaké jsou výhody používání gymnastického míče?  

V současné době patří gymnastický neboli rehabilitační míč mezi nejvíce používanou fitness pomůcku. Využít ji můžete nejen ke cvičení, ale také k obyčejnému sezení místo sezení na kancelářské židli. V

 tomto případě se jedná o takzvané aktivní sezení, díky kterému se aktivují svaly celého těla. Díky aktivaci svalů dochází k udržení rovnováhy. Dále se rozvíjí stabilita a zlepšuje se koncentrace.

Další výhodou je všestranné použití. Míč na cvičení můžete použít k uvolňování bolestivých částí těla nebo k protahování zkrácených svalů. Dále je vhodným pomocníkem k trénování rovnováhy, koordinaci pohybu a k rozvoji stability.

Kromě již zmíněných výhod lze s gymnastickým míčem vymyslet spoustu originálních a zajímavých her. Díky těmto hrát bude u vašich dětí docházet k rozvíjení pohybových dovedností a k podpoře správného držení těla. Pomocí her můžete s touto pomůckou také odpočívat.

Mezi další výhody patří:

  • prevence proti bolestem,
  • prevence proti nevhodnému držení těla,
  • relaxace,
  • cvičení kdekoliv,
  • zvětšování kloubní pohyblivosti,
  • a posilování problematických partií těla.

Jak vybrat gymnastický neboli rehabilitační míč podle výšky postavy?

Při výběru gymnastického míče je nejdůležitějším parametrem výška postavy a hmotnost jedince.

Výška postavy

Vhodnou velikost míče najdete v níže uvedených bodech:

  • do 150 cm – velikost míče 45 cm,
  • 150 do 165 cm – velikost míče 55 cm,
  • 165 do 175 cm – velikost míče 65 cm,
  • 175 do 185 cm – velikost míče 75 cm,
  • 185 do 195 cm – velikost míče 85 cm,
  • nad 195 cm – velikost míče 95 cm.

Hmotnost jedince

Druhým velice důležitým parametrem je hmotnost jedince. Pokud máte nadváhu, volte raději širší průměr míče z důvodu většího prosednutí.

Lékaři však nedoporučují aktivně sedět na rehabilitačním míči celý den. Po zhruba 30 minutách může docházet k ochabování zádových svalů.

V tomto případě se ze zdravého a správného sezení stává sezení nevhodné. Po 30 minutách se doporučuje se na míči protáhnout.  

Profi články
  • 4
    Shares

Leave a comment