Proč jsou slevové kupóny tak oblíbené?

Slevové kupóny řadíme mezi obchodně-marketingové nástroje. Sloužit mohou příležitostně také jakožto prodejní kanál. Proč jsou tak oblíbené?

Mnoho způsobů využití a výhody pro obě strany

Dají se velmi přesně cílit a využitelné jsou pro nesmírně široký sortiment zboží či služeb. Tímto způsobem lze prodávat například oblečení, dále elektroniku, jako je tomu v případě slevových kupónů Euronics, ale také hračky či kosmetiku. Příkladem budiž například slevové kupóny Kasa.cz, jednoho z největších obchodů, které na tuzemském trhu působí. Velmi oblíbená je tato forma zvýhodněných nákupů také u služeb – gastronomie, kosmetika nebo cestování.

Velmi zjednodušeně fungují na principu win-win, to znamená, že jsou prospěšné pro obě strany, tedy jak pro nakupujícího, tak i pro prodávajícího. Pro zákazníka znamenají ušetřené peníze, pro majitele obchodu zase rychle dosažené prodejní výsledky, které lze navíc velmi snadno měřit. A to za využití jen minima nákladů. Zejména v rámci aktivního podporování hromadného nakupování, kdy má zákazník šanci získat ještě výraznější slevu, pokud přivede další klienty, je tak možné poměrně snadno oslovit až tisíce zákazníků.

Stále narůstající obliba také v ČR

Slevové kupóny navíc začaly v poslední době velmi konkurovat slevovým portálům. Hlavní důvod je nasnadě: Mnohem širší možnost uplatnění. Takovýto kupón lze využít na kompletní nabídku obchodu nebo alespoň na její podstatnou část. Na slevovém portálu je možné naproti tomu nabízet výhradně konkrétní zboží či službu.

Mezi českými zákazníky suverénně vedou kategorie telekomunikace a počítače, dalšími v pořadí pak jsou móda, dům a zahrada. Byť u nás zatím tento trh není v porovnání se světem tolik rozvinutý. Například v USA znají nakupování s kupóny již padesát let a podle dostupných statistik je využívá dokonce více než polovina nakupujících. Narůstající zájem ovšem rozhodně zaznamenávají i čeští provozovatelé. Nákupní chování zákazníků se přitom neliší ani napříč společenskými vrstvami, ani se neodvíjí od hodnoty nákupu. O slevy se zajímají jak ti, kteří plánují utratit částky v hodnotách desítek tisíc, tak i ti, kteří platí za sto korunové položky.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

InfoPress.cz

Český-magazín.cz

Krásné-bydlení.cz

Profi články
  • 2
    Shares

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


eight − 5 =