5 tipů e-shopařům – infografika české e-commerce 2016

Vedete vlastní e-shop nebo o jeho založení uvažujete? Máme pro vás přehlednou infografiku a připravili jsme nejen podle ní pár trendů, které budou pro rok 2017 důležité.

Infografiku zpracoval tým Shoptetu a Zbozi.cz.

1 – Responzivní šablona je nutnost

Opravdu, většina e-shopů už jistě responzivní je, přesto někteří ještě váhají. Investujte do ní hned. Češi si prohlíží internet v mobilu čím dál tím víc, chtějí si procházet přehledné stránky, dokonce už na něm začali nakupovat. Neodraďte je hned při první návštěvě, snažte se jim jejich nákup usnadnit.

2 – Kolik je v České republice e-shopů?

Přibližně 38 500. Je to hodně? Zbyde místo pro vás? Vysoké číslo to je, ale většina z těchto obchodů spíš stagnuje a nejede naplno. Je tu spousta neaktivních projektů, jednoproduktových e-shopů, e-shopů s minimem objednávek.

Zaměřte se na sebe a na své podnikání, vždycky můžete ukrojit kus od konkurence a od konkurence fungující kamenných obchodech. Záleží jen na vás a na vašem marketingu.

3 – Nejlepší je mít i kamennou prodejnu

Podle infografiky jsou Češi stále ještě lehce nedůvěřiví, i když se trendy rok od roku zlepšují. Bojí se zejména on-line plateb kartou, bojí se, že někdo zneužije jejich data, případně je okrade o peníze. I když jim internetový nákup přináší více volného času, rádi si některé zboží prohlédnou osobně. Proto, když nemůžete investovat do kamenné pobočky, nechte si vytvořit profesionální fotky svých produktů.

4 – EET pokladny

Jak se stavíte k EET? Bude se vás týkat nebo se budete snažit omezit některé možnosti plateb pro zákazníka? Povinnost elektronicky evidovat tržby bude mít každý, kdo při svých obchodech přijímá platby v hotovosti, kartou, různými šeky či stravenkami.

U většiny internetových nabízí řešení na eet například poskytovatel jejich e-shopového řešení. Jak zamíchá zavedení eet s počtem e-shopů? Kolik z nich úplně zavře? Uvidíme v březnu.

5 – Budujte si důvěru

Jedním z důvodů, proč oproti předloňsku vzrostl obrat e-commerce o téměř 20 miliard Kč, může být také větší důvěra v online nakupování.

A vy jim ve zvyšování důvěry můžete ještě více napomoci. Například tím, že s nimi budete více komunikovat, budete vstřícní k jejich požadavkům, pozvete je k sobě. Odpovídejte co nejrychleji na jejich dotazy a odhalte jim pozadí svojí značky. Kdo konkrétně se s nimi baví, kdo věci vybírá a kdo jim balí jejich zásilky.

25 % nakupujících nemá z objednávání zboží on-line žádné obavy. V roce 2015 přitom bylo „nebojácných“ zákazníků jen necelých 17 %.

Jaké výsledky překvapují nejvíce vás a jaké máte plány v roce 2017?

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

StyleMag.cz

In-In.cz

GoldBach.cz

 

Profi články
  • 2
    Shares

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


three × 4 =