Na co se zaměřit při testovací jízdě při koupi ojetiny

 

Koupě ojetého vozidla je finančně výhodnější než pořízení nového automobilu. Stále se ale jedná o velkou investici. Z toho důvodu je důležité ojetinu pečlivě vybírat. Mimo technických parametrů, kontroly původu a dalších prověření by v žádném případě neměla být opomenuta testovací jízda. Seriózní autobazar vám takovou jízdu rád nabídne. Co vše by vás mělo zajímat a co nesmíte přehlédnout vám sdělíme v následujícím článku.

Co zkontrolovat před jízdou?

Před testovací jízdou by měl být motor studený. Pouze tak dokážete odhalit jeho skutečný technický stav. Zkontrolujte víčko u olejové nádrže. Pokud je na jeho spodní straně tenký bílý film z vysrážené vody, není to dobré znamení. Prohlédněte i měrku oleje, zážehových motorů by neměl být olej v žádném případě černé barvy. Dieselový agregát bude mít olej s velkou pravděpodobností černý, zde se jedná o běžný jev. Pokud zkoušíte automobil s automatickou převodovkou, neměl by vám uniknout stav a čistota oleje ani zde.

První nastartování

Buďte co nejvíce pozorní. Bedlivě poslouchejte, aby vám neunikl žádný nežádoucí zvuk. Jakékoliv klepání ani drncání by se nemělo objevit. Samotné nastartování by pak mělo hladké, na první pokus a hlavně bez přidávaného plynu. Otáčky by se měli držet bez kolísání. Hlučnost motoru může být v prvních chvílích vyšší. Jakmile se naplní hydraulická zdvihátka, hlasitost motoru by měla jít dolu. První kilometry zvolte pozvolný styl jízdy tak, aby se motor mohl zahřát. Jakmile ručička teploměru dosáhne 90 stupňů, je motor ohřátý a připravený na plné vytížení. Teploměr sledujte nepřetržitě po celou dobu jízdy, zmiňovaná hodnota 90 stupňů by neměla být nikdy překročena.

Co sledovat během jízdy

Ojetý automobil by měl bez problému držet přímý směr, volant nesmí táhnout do strany. Na rovném úseku vyzkoušejte také brzdy. V první řadě pozvolné brždění, při kterém je důležité dbát zvýšené pozornosti na volant a brzdový pedál. Volant se nesmí klepat ani cukat. Pokud pedál pulzuje, jedná se nejspíše o zvlněné brzdové kotouče. Následně otestujte také intenzivní brždění. Tady buďte velmi opatrní. Ideální je například odlehlé parkoviště. Při tomto testování se zaměřte na držení osy jízdy během brzdné dráhy.

Při jízdě po běžné komunikaci se zaměřte na celkové chování automobilu. Pokud se motor klepe, při brzdění v zatáčkách, může se jednat o poškozené silentbloky. Pokud se naopak vozidlo příliš pohupuje při výjezdu, může být problém v zavěšení zadní nápravy. Sledujte také případné hučení v kolech při různých rychlostech, zvýšený hukot může znamenat opotřebená ložiska kol.

Závěrečná kontrola

Po dojetí a vypnutí motoru ho opětovně nastartujte. Zkontrolujte barvu kouře vycházejícího z výfuků. Ten by neměl být hustě bílý ani plně černý.

Poté vše konzultuje s kvalifikovaným odborníkem z autobazaru. Všechno, co se vám během jízdy nezdálo v pořádku proberte i s nezávislým automechanikem. Seriózní autobazar nebude mít problém se zodpovězením všech vašich otázek.

Redakce Press-News

Doporučuje další zajímavé články na mediích

eKompetence.cz

StyleMag.cz

In-In.cz

Profi články

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


4 × 3 =